• Příručka Trancera BEST OF 2014 (1. Část)

    Hezké sváteční odpoledne. Ať už se přejídáte u televize cukrovím, nebo se u plotny zběsile svíjíte u přípravy štědrovečerní večeře, tak na chvilku vypněte a pojďte se začíst do rekapitulace toho nejlepšího, co nás za letošní rok v trancovém světě potkalo. V první části Vám ukážu ty nejlepší autory, akce, producenty nebo vokálisty, kteří letošní rok opravdu zaváleli.Nejdříve si však ukážeme na ty, kteří letos trochu zklamali, kteří nás nepotěšili a trochu si zahejtujeme 🙂

    Opět, jako tradičně, upozorňuji, že se jedná o osobní názor autora. Samozřejmě si rád počkám na Vaše náměty, poznámky i diskuse v komentářích pod článkem. Za několik dní zde také přistane dvacítka největších hitovek, kterou jste mohli ovlivnit právě vy, čtenáři pravidelné lubriky Příručka Trancera.

    Zklamání roku

    Zrušení Armin Only Intense v Ostravě
    Člověk se na tuto akci těší několik měsíců, už od února nervy napnuté k prasknutí. Přeci jen, Armin s tímto konceptem válí na celém světě. Pak, v pondělí 27.10. 2014, se na Facebookové stránce Armin Only Intense objevil krátká informace o tom, že vzhledem k tomu, že Alda Events nedostala zaplaceno od pořadatelské agentury Celebration.sk, musí show zrušit. Fanoušci v šoku, všichni v šoku, já v šoku, kolega v šoku. ŠOK. Co teď? Trestní oznámení? Rušení jízdenek, zamluvených hotelů? Rozčarování jako prase. Nakonec Armin přeci jen přijel, sice na tříhodinový DJský set, protože nemohl nechat fanoušky na ocet. Když se totiž samotný Armin dozvěděl, že peníze za lístky fanoušci nedostanou zpět, rozhodl se, že přijede zahrát alespoň DJský set. Tomu se říká charakter! Co na tom, že všechno ostatní v ČEZ Aréně bylo špatně. Diváci přišli, a vytvořili neopakovatelnou atmosféru, za kterou můžeme být rádi.

    Shit roku

    Celebration.sk

     

    K této agentuře, kterou vlastní jistý Luboš Virág, bych už asi nerad chtěl něco psát. Možná by bylo lepší, kdyby se pěkně rychle sebrali a, pardon že použiju ostřejší slova, ŠLI DO PRDELE. Upřímně doufám, že jim to platící návštěvníci jejich příštích akcí (pokud nějaké budou), dají pěkně sežrat, a už si od této “skvělé” agentury nikdy nic nekoupí. Hanba vám!

    Propadák roku

    Ferry Corsten
    Dávno jsou pryč časy, kdy jsme na Ferryho chodili s radostí, s radostí jsme ho poslouchali. Teď se tento, kdysi skvělý trance producent, přidal do stále sílících zástupů ovcí, které se nechávají ovlivňovat módní vlnou, která si říká “house”. A ještě se k tomu hrdě hlásí. To samé, co udělal Tiësto, mám neblahé tušení, udělá v brzké době právě i Ferry. Byl bych sice nesmírně rád, kdyby se tak nestalo, ale jak říkám, mám divnou předtuchu. A Pogo to jen dodělalo.

    Vokálista roku

    Susana
    Opět a znova, Susana Boomhouwer válí a kraluje vokálistkám. Na paty jí šlapala sice sílící řada neméně slavných a úspěšných kolegyň, nicméně tato paní už léta potvrzuje, že právě ona je ta, která má hlasové vybavení, jenž by jí mohly ostatní “holky” závidět. Letos nespočetná produkce, řada tracků, do toho je velice činná i na sociálních sítích, a má i svojí vlastní radioshow. Doufám, že na dubnové, poslední edici Trancefusion, s podtitulem Time to say goodbye, ke které nazpívala i její hymnu, to pořádně rozbalí, a zničí nás tam všechny.

    Comeback roku

    Psytrance
    Už loni, ale hlavně letos, jsme si nemohli nevšimnout stále sílícího proudu, který se vlastně téměř po celou dobu své existence držel v undergroundu. Ten proud v trancu se jmenuje psy trance. Dle wikipedie se jedná o styl, který má velmi rychlý a důrazný rytmus (obvykle mezi 140 a 150BPM), je tedy rychlejší než ostatní formy trance či techno hudby. Psytrance využívá výrazné basové beaty, které doprovázejí celou skladbu, prvky z jiných odvětví hudby, například funk, techno, EBM, bubnů ze stylu trance a jiných syntetických nástrojů. Vedení, rytmus a beaty se obvykle mění každých 32 beatů. Psychedelické trance skladby trvají obvykle 6- 10minut. Psytrance také využívá frekvenčních modulací mezního kmitočtu na syntetizéru. Tolik nudná teorie, a teď k praxi. Velké množství producentů, které bychom mohli označit jako techtrancery, se letos neuvěřitelně začali činit právě v “psýčku”. A mě tento styl začíná bavit stále více a více, a odklání mě od dříve milovaných stylů jako uplift, který poslední dobou začíná “šedivět” a tak trochu tuctovatět. A producenti jako Coming Soon!!!, Bryan Kearney nebo Sneijder tomu jen napomáhají.

    Radioshow roku

    A State of Trance 666
    Radioshows má dneska už kdekdo. Prakticky každý producent musí mít alespoň hodinku toho nejlepšího, co se za týden/měsíc/14dní urodilo. A popravdě se v tom už trochu ztrácím a neorientuji. Za ten rok zvládám poslouchat pravidelně pouze Arminův ASOT. Ten už léta drží kvality. Můžete si sice brblat a nadávat na sílící trouse, ale upřímně, Armin stále má dobrý čuch na dobré tracky. A když překonáte nudnou hodinu první, dostanete upliftovou 138+ hodinu druhou. Armin nás také čas od času potěší Who is Afraid 138? speciály. A jeden speciál bych speciálně vypíchnul a zmínil. Tím speciálem, který vyvolal neskutečné ohlasy je ASOT s ďábeským dílem 666. Ať ho umixoval ghostproducent ghostproducenta, jedno se nechat musí, je totiž absolutně kulervoucí, a já si ho pouštím co měsíc.

    Překvapení roku

    Album kapely Scooter – The Fifth Chapter
    Hudební chameleoni Scooteři z Německa, jsou tu s námi už přes dvacet let. Za tu doby vystřídali asi tak tisíc nejrůznějších stylů a žánrů, které EDM nabízí. Jejich poslední deska, která nese název Pátá kapitola je totiž překvápkem se vším všudy. K desce jsem přistupoval jako k výplodu nejrůznějších míchanic bigroomu a housu. Jasně, to na desce dostanete taky, ale krom toho Vám H.P. Baxxter a spol. naservírují i směs hardtrancu, hardstylu a hardcore. Ve výsledku je to nesmírně zábavná deska. Ještě než mě ukřižujete, tak na svojí obranu chci říci, že Scooteři nikdy nepřinášeli vlastní melodie, ale nakradli, co mohli. Pokud na jejich hru se samply a covery přistoupíte, tak se vám po tváři rozlije přiblblý úsměv. Pátá kapitola je totiž opravdová esence současné elektronické music.

    Událost roku

    Trancefusion: The Legends
    Oldschoolová legendární party od právě končící edice Trancefusion od BTL Agency, přinesla návštěvníkům neopakovatelný pocit toho, že víte, na co jdete a že dostanete přesně ty melodie a rytmy, na kterých jste vyrůstali.

    Rychta roku

    DJský set Marushy na Trancefusion: The Legends
    Kdo tam nebyl, jako třeba já, tak přišel o nejlepší hodinu svého života. Za mixážní pult nastoupila téměř padesátiletá dáma, a z vinylů na návštěvníky poslala hotové 160+ BPM peklo. Od této paní by se současní techproducenti měli učit. Za zmínku stojí fakt, že spousta posluchačů po jejím setu odešla domů, protože nebyla schopná se pomalu ani postavit na nohy. Sklidila tak obrovský ohlas, že jí BTL Agency doveze na poslední edici Trancefusion. A tentokrát si jí prostě nesmím nechat ujít.

    Videoklip roku

    Andy Duguid feat. Jaren- Battlecry
    Videoklipová kultura je dnes hodně ovlivněna Youtube a jemu podobných streamovacích službách. Producenti proto točí relativně levné klipy, kde letos dominují automobily. Tedy něco ve stylu roadmovies. Proto je dneska hodně velká vzácnost, když uvidíme něco jiného. To něco jiného nabízí Andy Duguid, skotský producent, který loni válel svým albem On The Edge. Stejně tak i loni vyhrál kategorii Videoklip roku. Tento klip, který vám teď nabízím nese název Battlecry a sledujeme v něm, ve stylu filmu Potomci lidí, muže, který utíká s novorozencem před ozbrojenci.

    Interpret roku

    Bryan Kearney
    Není většího páska, než tohoto týpka z Irska. Tento pán vám přinese totiž jak podařený remix nějaké zpěvné popiny, tak i zaručené psy tech trance peklo na nějaké party. V ČR se objevuje celkem pravidelně, a také celkem pravidelně zakončuje nejrůznější party. Letos tu byl třeba na Trasmission: Seven Sins v pražské O2 Aréně a sklidil zaručený úspěch. Z posledního týdne jmenujme jeho úspěch v podobě vítězného remixu pecky U od Garetha Emeryho a Bo Bruce.

    Producent roku

    Reorder (Tibor Tomečko)
    Ano, je to tak. Slovenský DJ a producent Reorder je letošním králem na poli uplift EDM. Tohoto pána si totiž zamiloval Armin a valí ho v ASOTU o sto šest. Do toho spolu s producentem Ianem STANDERWICKEM rozjel projekt Skypatrol. Prostě úspěšný rok 2014. Doufáme, že si Tibor právě prožívá svůj sen, a přejeme i do dalších let řadu úspěchů.

    Album roku

    Aly & Fila – The Other Shore
    Dvojka kamarádů z Egypta, kteří se svým labelem Future Sound of Egypt mohutně válí na poli rychlejších stylů trancu, je i pro letošní rok nesmírně činná. Remixují o sto šest, podílejí se na řadě kolaborací, produkují řadu singlů, a celkově zaznamenávají obrovský úspěch. Letos také spustili sublabel mateřského FSOE s podtitulem Excelsior, na kterém vycházejí spíše progresivně orientované kousky. Krom toho si tihle chlápci z Káhiry vydali kladně přijaté album The Other Shore, které nabízí směs skvělých tracků. Recenzi, kterou napsal kolega Tomáš, naleznete zde.

    Label roku

    Subculture
    Callaghanovo Subculture je i v dnešní době jedním z posledních obranných valů rychlejších stylů trancu, před nenasytně požírajícím trousem. A jsem nesmírně za to rád.

    A jak to vidíte vy? Podělte se o vašich oblíbencích v diskusi! Brzy naviděnou u dvacítky toho nejlepšího, co přinesl rok 2014!

    Napsat komentář

    Informace

    24. 12. 2014, 12:28


  • Nejnovější příspěvky

  •