• Že by nepovedená kopie “Žijeme len raz”. Představujeme Vám píseň “To se mám” – KRITIKA

BIG BOSS LABEL, za kterým stojí jména jako James Cole, PSH (a její členové), LA4 nebo DJ Mike Trafik vydává novou píseň, která se až podezřeně moc podobá té od Ega s názvem “Žijeme Len Raz“. A co tyto písně od sebe rozlišuje? Na první pohled je to rozpočet – na píseň od Ega byly zjednodušeně řečeno využity částky na zmrzlinu a vstup do akvaparku. Naopak ve videoklipu, ve kterém učinkují Orion, DNA, Oman Big, James Cole a v neposlední řadě Zdenka Predná, – to vše pod taktovkou producenta Mika Trafikka – se mimo akvaparku (jaká to náhoda) museli vynaložit peníze i na tři luxusní mercedesy (i to jim však ke kvalitě videoklipu nepomohlo). Ale abych nebyl tak negativní podívejme se na hudební stránku této písně – aha, ona ani tato stránka není zrovna nejsvětlejší. Po vydání “Žijeme Len Raz” jsem si říkal, že nic horšího už přijít nemůže – přišla do oběhu “Tacatà” – říkám si OK – ale tohle, tohle ty všechny písně hrdě s korunou na hlavě převyšuje. Já sám jsem při prvním poslechu této písně seděl s hlavou opřenou a očima  vykulenýma jako puk. Příčinou jsou mj. tyto úryvky z písně:

“To se mám, to se mám, to se mám a zpívám si lalala-lalalala…”

A nebo začátek Omana Biga:

“Včera bylo slunečno, dneska znova…”

Copak tady přeříkáváme nějaký počasí? Tohle že má býti kvalitní český rap? Už se nedivím, že hodně lidí tvrdí, že slovenská rapová scéna je na tom líp. Všichni hoši v klipu jsou už zkušení chlapi – mohli by se ale např. učit od interpreta, který si říká Mooza. A kolik že je mu? 13. A jeho jedna věta má větší hodnotu než celá tato píseň. Proto prosím všechny, pokud najdete v těchto úryvcích nějaký hlubší smysl (o kterém podle mě rap a hudba obecně) je, tak mi prosím dejte vědět. Ať na Facebook, ať na email, a nebo za mnou rovnou přijeďte domů. Zdá se vám můj názor dosti radikální a negativní? Podívejte se pod komentáře videa – uvidíte, že nejsem zdaleka sám – za mě palec dolů.

Jedno se však na této písni najde kladného a ano je to překvapivě žena, která dokáže v písních zachránit snad vše. Textově opět nic moc, ale úsměv Zdenky Predné by složil na kolena ne jednoho muže. Shlédnutí a poslech písně na vlastní nebezpečí!